07 oktober, 2012

MÅNADENS TÅRTA.

Denna söndag har vi haft födelsedagsfirande här hemma. Vi bjöd på en höstig lunchbuffé och efter det tårta och kaffe. I dag var det Gateau som "fixade" tårtan och vi provade månadens. - Åh, mums så god den var! Hasselnötsmousse och svartvinbärskräm på brownie och hasselnötsbotten. Vad sägs om det?


Månadens(Oktober)tårta från Gateau.

Nu är det strax te-dags här, jag tror minsann att det får bli en liten, liten bit tårta till det. Jepp. Så får det bli!

Denna bild blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild, denna första söndag i oktober. Ta er gärna en titt där inne!

15 kommentarer:

  1. Åh, så smarrigt! Det är alltid lika roligt att kika in här. Alltid skön inspiration.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Och du - ett sstort, tort grattis finaste fina Annixen!

    Vi tar sällis :)
    Emailar dig imorgon.

    KRAM.

    SvaraRadera
  3. den där tårtan såg inte bara god ut, beskrivningen lät ju fantastisk! Önskar att jag också hade en bit tårta till kvällsteet. Men icke!
    Önskar dig en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh den ser farligt god ut. :) Hade gärna testat en bit! Besökte Gateau ett par gånger förra helgen när jag var i Stockholm. Vilket ställe!

    Ha en det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du den där kunde man tänkt sig en bit av, ser väldigt smarrig ut:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Den tårtan måste varit syndigt god! Mmums! GRATTIS till dig! För det var väl din födelsedag..? :) Kram

    SvaraRadera
  7. DET låter som helt fantastiskt i mina öron! Himmel vilken tårta! Fin också, dessutom :)

    SvaraRadera
  8. Så god den såg ut! Klart du ska ha en bit till ditt te:) ha en fin vecka! Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken tjusig. God lät den också!

    SvaraRadera
  10. Holy crap! Vilken tårta. Kan man önska den som månadens tårta i december också? Hasselnöt, är det inte det godaste??
    Är det en halv macarons ovanpå? Kul!

    SvaraRadera
  11. Jag måste verkligen säga att jag tycker din blogg är helt fantastisk! Så mycket fint! Då måste jag erkänna att det faktiskt är relativt få bloggar jag verkligen fastnar för. Hittat flera goda recept också!

    SvaraRadera
  12. Oh la la...vilken tårta! Hur kunde jag missa den?!

    Kram!!

    SvaraRadera
  13. Vilken makalöst härlig tårta och hoppas insidan var lika läcker som utsidan ;).

    SvaraRadera