08 november, 2012

SOVRUMSTANKAR.

Fabrikens torsdagstema har idag fokus på sovrummet. På grund av tidsbrist har jag inte hunnit med att ta fram eget bildmaterial. Tur kanske. Vårt sovrum har "stått stilla" inredningsmässigt i några år. Det är ganska ovanligt när det gäller mig.



Vi planerar att göra en hela-familjen-byter-rum-rokad här hemma. Detta innebär att vi kommer få ett nytt sovrum och några av mina inspirationsbilder till det kommande rummet bli dagens bidrag.

Jag märker att jag dras mot de obäddade bilderna, med mycket textil, gärna i toner av vitt, grått samt natur. Sovrum ska kännas lugna och harmoniska. En plats för vila, läsning samt mysmornar.


Foto; Frida Ramstedt, Trendenser

Sängarna får gärna vara fyllda med en massa kuddar (maken har annan tanke), varma extra-plädar samt vackra lampor (både i taket och vid sängen). 

En kakelugn i sovrummet skulle vara underbart, men får nog strykas från önskelistan till nya sovrummet. Vi ställer in lite ljus istället!



I och med att jag är av den frusna sorten måste sängarna vara bäddade med mycket fluff och värmande duntäcken. Det ska vara mjukt och inbjudande. Mängder av kuddar och täcken. Fluff-fluff samt helt ok med obäddat!

Nu blev jag plötsligt väldigt sugen på att gå och lägga mig. Krypa ner i en säng och sova gott. Men innan det måste det bli ett besök hit, för att inspireras av alla Fabriksmedlemmars sovrum. Spännande!

10 kommentarer:

  1. Det låter som ett härligt sovrum, håller med om ljusa lugna färger. Och, ja till kakelugn, vilken dröm!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så fina inspirationsbilder! :) Gillar! Och ja jag hann inte heller. :( Det är svårt att få till bilder nu när det är mörkt både när man går och kommer hem från jobbet. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag delar din smak, underbara sovrumsbilder! Vårt sovrum står också på väntelistan för en make-over. Fast två barnrum går visst före...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fluff-fluff, ljus, trägolv, vitt, kuddar (många) - så underbart!!

    Man vill inte gå upp helt enkelt ;)

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Härlig inspiration du bjuder på! Visst måste ett sovrum vara lugn och harmoniskt!
    Hihi, det där med män och deras inställning till kuddar, alltså... ;)
    Om du tittar in på mitt sovrumsbidrag, så har vi en "öppen spis" som eldas med spisbränsle. Kräver ingen skorsten, men ger värme och är en hög mysfaktor! Ett alternativ till kakelugnen, kanske? ;)
    Ha en underbar fredag!

    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Underbara inspirationsbilder! Precis min smak. Och javisst, det ska vara mycket fluff-fluff och härliga duntäcken. :)

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder du bjuder på. Jag gillar också det vit-grå-naturliga. Golven är väldigt fina också, jag önskar vi hade andra än de gulnade furugolven som finns på hela vår övervåning.

    SvaraRadera
  8. En såndär sänggavel gjod av en gammal dörr hade vår dotter i sin förra lägenhet. Lite gammal turkos färg fanns kvar.
    Ha en skön kväll! Aita

    SvaraRadera
  9. Åh vilka härliga inspirationsbilder! Jag går också runt i sovrumstankar och sparar nog ner några av dessa för att spä på med fler fina bilder att sitta och drömma kring.

    SvaraRadera