24 september, 2011

COLOUR DIPPING.

Jag gjorde ett inlägg för en tid sedan om colour dipping. Den här veckan när vi varit i målartagen så passade jag även på att "färg-dippa" lite saker. Först ut var korgen jag vindsfyndade hos mina föräldrar för några helger sedan. Nu står den här i hallen och agerar förvaringskorg - som ny med vitdoppad botten! Här visar Martha Stewart hur man enkelt färgdoppar korgar.


Första försöket till färgdoppning; förvaringskorgen från mammas och pappas vind. Till vänster mina höstfavoriter - Primebootsen!

När jag ändå var i farten så dippade jag även den nyinköpta kökspallen BEKVÄM från Ikea, där övre halvan nu är dippad i halvblank vit. Lite kul att sätta egen prägel på vissa Ikea möbler, speciellt när priset för pallen endast var 99:-. Det var riktigt kul det här med colour-dipping, bara doppa ner i färgburken och sedan klart! ;)


Nymålad kökspall och nyintagen kvist med bär från trädgården. 
Gillar orange som accentfärg!


Och idag blev jag extra glad då jag vaknade upp i morse och fått en Award(!) från gulliga Liselotte - A Piece of Happiness. Tack! 

Liselotte är inte bara en bloggvän, hon har även fått mig att hamna i Wordfeud hysterin. Tänk att man hamnat i ett alfapetsberoende! Inte bara en trend inom inredning...

18 kommentarer:

  1. Så fint det blev efter du dippat;) Underbara primeboots...Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Så snyggt!!! Tittar mig omkring här vad jag kan dippa.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med att dippa både det ena och det andra. Tack du inspirerar.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Guuuuud så fint du har gjort!.

    Och som jag ångrar att jag inte köpte primebootsen i Gbg som var på rea i somras när vi var där. Men men det går väl flera tåg.

    Klart du ska ha en award :-)

    SvaraRadera
  5. Så fint du har gjort! Jag har inte kommit till skott med dipping ännu, men man blir ju bra sugen när man ser dina grejer :) Fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  6. Nä gud vad grymt! Måste testa nått!
    Och du... Snygga boots!! ; )Like..

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så himla snyggt och inspirerande! :) Gillar också stövlarna, läckert med dragkedjan liksom. Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. åh ...här blev man inspirerad...:) . Men måste fråga hur du fick färgkanten så rak på pallen ? hade du maskerat benen med tejp innan ? .....

    och du ....du kommer få många blickar på de där primebootsen ...de är ursnygga !

    Hej från Göteborg och mig / Pernilla

    SvaraRadera
  9. åh ...här blev man inspirerad...:) . Men måste fråga hur du fick färgkanten så rak på pallen ? hade du maskerat benen med tejp innan ? .....

    och du ....du kommer få många blickar på de där primebootsen ...de är ursnygga !

    Hej från Göteborg och mig / Pernilla

    SvaraRadera
  10. Vad snyggt det blev!

    ...och dina boots är galet läckra!

    SvaraRadera
  11. Got to you from Censational girl. I'm going to pin the dipped step stool, love it!

    Jessica
    stayathomeista.com

    SvaraRadera
  12. I like what yοu guys arе uѕually up too.
    Thіs typе of cleѵer work and eхpοsure!
    Keep up the superb ωorks guyѕ I've included you guys to my personal blogroll.

    Also visit my web blog - best way to get taller naturally

    SvaraRadera
  13. After I inіtially commentеd I seem to havе clicked the -Notify me when neω comments arе аddеd- сheckbox and now whеnеѵer a
    comment is addеd I reсeivе 4 emails with the ѕame comment.
    Thеre has to be an easy methοd you cаn removе
    mе from that sеrvice? Μаny thanks!



    Нere іs mу homepаge
    how to make your own solar panel

    SvaraRadera
  14. І do not know whether іt's just me or if everyone else experiencing problems with your blog. It appears as though some of the written text within your posts are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them too? This could be a problem with my internet browser because I've had thіѕ hаppen bеfore.

    Thanks

    Ηere iѕ my sіte ... http://www.youtube.com/watch?v=VynxJLVuXnM

    SvaraRadera
  15. Greetings from Iԁaho! I'm bored to tears at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I really like the information you provide here and can't wait to tаke a look whеn I gеt hοmе.
    I'm shocked at how quick your blog loaded on my phone .. I'm not even uѕing WӀFI,
    just 3G .. Anyways, amazing blog!

    Fеel free to visit mу web pаge simple wood projects

    SvaraRadera
  16. Yestеrday, while I wаs at work, my ѕisteг ѕtole my iРad and testeԁ to
    see іf іt cаn survivе a 40 foot drop, just so she сan be a youtube senѕatiоn.
    Mу apple ipad iѕ nоw broken аnd she hаs 83 viewѕ.
    Ι know this iѕ cоmpletеlу οff topіc but I had to share it ωith someone!


    Feel free to visit my hоmepage - breast enlargement without surgery

    SvaraRadera
  17. Love you blog - thanks for sharing

    SvaraRadera