Varje torsdag framöver kommer ett nytt tema presenteras och först ut idag är; hallen! Jisses. Kanske inte favorit rummet här hemma. Jag röjde genast undan en hel del (detta ständiga hall-röjande) och nu kan jag "släppa in er". - Välkomna in!
Vi börjar med det första vi möter - dörrmattan. Denna matta är en detalj som med jämna mellanrum byter skepnad hos oss. Det senaste tillskottet kommer från HAY och köptes in i somras på Tång i Fjällbacka.
Vår lilla veranda är vår entré och agerar även som hall. Mycket ljusinsläpp med flera fönster men så svår att vara organiserad i. Var gömmer vi kläderna..
Vi har platsbyggt en bänk längst med fönstren som agerar sittplats och samtidigt förvaring för alla skor. Den slukar en hel del, men ofta är golvet ändå belamrat med fotbollskor, stövlar och skolväskor!
Korgar är perfekt förvaring för halsdukar och sjalar. Den här är ett fynd som jag hittat på mina föräldrars vind och som förra hösten blev "colour dippad". En salig röra i den, perfekt för att gömma undan!
Vanliga attiraljer i hallen - spegel och krokar. Dessa är för en del av barnens kläder. Plock, plock. Här sorterar mamman ofta bort. Häng, häng. Här belamrar ofta barnen med nytt. Jag skulle ljuga om jag skriver att det oftast ser ut så här!
Telefon, block och penna är också detaljer som brukar finnas i hallen, så även i vår. Det är ofta här jag hamnar då jag pratar i telefon.
Minifolkets gamla Kånken. Den är inte lika poppis idag, men jag låter den hänga kvar. Den är så fin, fint får gärna vara framme :)
Avslutar med en bild på fönstret bredvid vår ytterdörr, den som ofta byter skepnad. Ni som följt bloggen ett tag har nog sett en del bilder tagna här, som t.ex detta, eller i detta inlägg.












