29 juli, 2011

LOPPISFYND 2.

Det var inte bara espressokoppar som inhandlades på loppis under Fjällbackaveckorna. Även detta blåmönstrade kakfat fyndades. Jag var ju på jakt efter blått porslin och det här fatet kunde jag inte låta stå kvar på hyllan. Ej heller kunde jag lämna kvar det i Fjällbacka när vi skulle åka hem. Visst är det vackert?


Ett  fynd under semestern. Vet inte om det kommer få agera kak- och matfat, eller om det ska stå på byrån i sovrummet med smycken på.


I och med att bilen var fullpackad (som vanligt) när vi reste hem så fick fatet snällt sitta i mitt knä under den långa resan. Vad gör man inte för att rädda en ny kompis från att gå sönder bland packningen. Det är inte första gången jag sitter med de mest värdefulla inköpen i knät under 6-timmars bilresor :)

3 kommentarer:

  1. Jättefint med blåvitt kakfat!

    SvaraRadera
  2. Superfint fat!
    Det hade gärna fått flytta in hos mig.. ;)
    Jag gjorde också lite blåvita loppisfynd i Österlen! Äääälskar att fynda!! :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hihi! Känner igen det där med värdefull last i knät. Vet inte hur många arga blickar jag har fått av flygvärdinnor, då jag släpat med mig diverse pryttlar hem till Sverige efter semestrar.

    Hälsningar
    Sophie

    SvaraRadera