25 april, 2013

APRIL - MOODBOARD.

Snart är det dags för april att checka ut. Förra månadens mood hade en rosa accent. Nu byts den ut mot grönt- och mint.

Idag är Fabrikstemat moodboard - april och jag har samlat lite detaljer som tillsammans får spegla denna månad. Här är mitt april.


Färgerna går i mix av grönt, natur samt mint. Den sista färgen kom in som en bubblare efter min senaste Londonresa. Mint i form av färg, men även mint som i ätbart. Mums för M&M's med mintsmak. Vet ni att man kan designa sina egna M&M's? Borde prova!


Ingen resa till England utan ett teinköp. Sist inhandlades pepparmintste från English Tea Shop. En stor kopp med pepparmintste bryggs varje kväll just nu. Visst är det söta påsar?


I rabatterna blommor snödroppar och krokus och inne gror frön. De fina fröpåsarna i natur kommer från Labour and Wait. I år hoppas jag på mängder av tomater, koriander, rödlök och gurkor. Vi får se vad det blir av det. Ambitionen brukar vara hög så här års...


April bestod av en del resande och nu har jag investerat i ett bra travelkit från Aesop. Fyra små flaskor i storlek som inte behöver checkas in. Förra månadens DIY var brons-spray och den här månaden gick det över till book-art. Fina stilleben att ha i bokhyllorna.

Resor, mint, vårlökar, odling och book-art får ringa in och snart avsluta april. Nu hälsar vi sköna maj välkommen. Underbart!

5 kommentarer:

  1. Här blir man aldrig besviken på bilderna. Fina! Och spännande med odlingarna. Jag odlade gurkor på balkongen förra sommaren och det gick hur bra som helst. Över förväntan, helt klart.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag gjorde ett försök med book-art, men kom bara halvvägs ;-)

    SvaraRadera
  3. Fint som alltid!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Så snyggt med de där böckerna. Tack för påminnelsen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Häliga bilder du bjuder på!Fint med mint och grönt. M&M´s med mintsmak lät ju hur gott som helst, likaså pepparmintste!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera