17 februari, 2013

STOLEN KAMELEONT.

Vi har en gammal pinnstol här hemma. Den stod kvar i huset då vi flyttade in. Stolen har fått vara med om hela vår renoveringsresa och agerat både stege och stöd i många situationer.

Den har även bytt färg, en, två, tre...eller till och med fem gånger under dessa år. En kameleont kan man säga. Den här helgen var det dags igen. Jag passar på när maken är i alperna. Då blir det inte diskussion om kulör. Mer en överraskning kan man säga.


Från att den varit pastelligt turkos ville jag nu gå över till en mer smutsig ljus aprikos färg. En kulör som passar fint ihop med grått, som är den skala som dominerar här hemma för tillfället. 

Grått som även passar så snyggt med gult (som Anna fint visar upp). Så vågad är jag nog inte ännu, men vem vet, en dag kanske den blir gul?


Färginspirationen den här gången hämtade jag från vår kalender -  urbnCal 2013 NORDIC som går i en skala från grått, smutsig pastell till rost. Färgvalet i färgbutiken blev puder som gick i den ton jag var ute efter.



Så här blev resultatet och jag är ganska nöjd. Just nu. Stolen brukar ändra färg i samma hastighet som andra detaljer byts ut här hemma så vem vet vad den har för kulör när maken kommer hem nästa gång?


Dessa bilder blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild. Titta gärna in dit för mer inspiration denna februari söndag.

9 kommentarer:

  1. Oj så fint i aprikos. Och den där kalendern, den är rysligt snygg. Underbara bilder. Som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Jättefin färg! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar färgen, det blev jättesnyggt! Och det är kul att byta färg ibland! Som jag brukar säga till min man...

    SvaraRadera
  4. Ganska nöjd...? Tycker nog allt att du kan kosta på dig att vara väldigt nöjd. ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig historia! Älskar stolen, att den varit med från början och får hänga med och byta kulör...den aprikosa är härlig. Jättefint!

    xx

    SvaraRadera
  6. Fin.
    Gillar din blogg, du är så duktig!

    SvaraRadera
  7. Även om gult hade varit (så klart) tjusigt värre tycker jag nog att du valde helt rätt färg.
    Innan jag tittade på bilden tänkte jag direkt brons, efter som numera går under namnet Mrs Brons.

    Gul hade kanske chockat maken lite mer också!

    SvaraRadera
  8. Fin och behaglig färg du valde! Gult hade varit coolt fast lite mer svårmöblerat. Kram Nina

    SvaraRadera
  9. Åh vad jag gillar den där stolen. Massvis!
    Att den stod där när ni flyttade in ...
    Och sedan är jag imponerad! Jag vågar liksom aldrig måla om saker. Så rädd att det blir fult ;))

    Kramkramkram
    u.

    SvaraRadera