03 september, 2012

IKEA PS 2012 - LJUSSTAKE.

Jag var på IKEA för en vecka sedan och gjorde några nya inköp, bland annat den vita PS 2012 ljusstaken - som jag gillar den! Det är roligt att göra om och förändra och det kan man med den här, helt efter form och humör!


Armarna på ljusstaken kan sättas ihop på många olika sätt, vinkla dem ut, vinkla dem in eller åt samma håll som här. Fast ändå inte helt i linje, men det går i och för sig också...ja ni förstår!


Det går även att bygga den på höjden, för två ljus. Bygg, bygg så har den fått en ny form. Traditionell eller asymmetrisk, det bestämmer du! 


Designer Ehlén Johansson har tagit fram en kandelaber som går att variera på en mängd olika sätt vilket tilltalar mig som är så ombytlig av mig. Här står amarna ut åt två håll, mera klassiskt...thi hi, jag kan hålla på länge!


Med mörkret som kommer blir det ljustider och vi är laddade! Bredvid ljusstaken står även ett ljus från H&M Home samt Byredo's doftljus Bibliothèque. Åh vad jag gillar ljus. Snart dags att tända för kvällen!

11 kommentarer:

  1. Så snygg den var ljusstaken från Ikea, kul att kunna ändra uttrycket
    på den :)

    Ljus...det mysigaste vi har nu under hösten!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Du kan ju nästan gå ner på deltid och bara hålla på att bygga om din fina ljusstake. "Välkomna hem, barn. Idag har mamma byggt om ljusstaken. Igen."
    Och så Bibliotheque. Jag skulle kunna sluta jobba helt och bara sitta hemma och sniffa!! ;) så god!!!

    SvaraRadera
  3. Vad fin den var, så som du kombinerat ihop det! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Mycket fin ljusstake, den köper jag nästa gång jag besöker IKEA ;-)

    SvaraRadera
  5. Så kul att Ikea har så mycket snygga grejer.. Kan man knappt tro. Men finns massor fint. Får ta en runda dit snart.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
  6. Vilken tuffing! Ikea kan!

    Snyggt fotat...jag blir ju helssugen nu

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Nää, måste köpa den känner jag... Fast ljusstakskvoten sen länge är fylld. Barnen tycker säkert att det är kul att bygga med den också (försöker legitimera mitt köp nu...)

    SvaraRadera
  8. Åh den är ju helt underbar, hur har jag kunnat missa den. Måste absolut åka och köpa en omgående ;)
    Tack för tipset!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Den där är riktigt riktigt tjusig.
    kram. och trevlig helg.

    SvaraRadera
  10. Funderar, var skulle jag kunna trycka in den då..:) jättefin kram Diana

    SvaraRadera