28 maj, 2012

UTMANING - 11 FRÅGOR.

För en tid sedan blev jag utmanad av Anna/Rackarungar! Elva frågor ska man svara på för att sedan skicka dem vidare till elva nya bloggare. Jag tycker att det är så roligt att läsa alla dessa svar hos andra, och det är ju så att man "måste så för att få skörda" - så nu kör vi!


1. Vad hette din första kärlek?
Oj, jag vet inte hur långt ner i åldern jag ska gå här. Jag lyfter M, som jag gick på dagis tillsammans med. Vi började sedan i samma klass och följdes åt upp i mellanstadiet och där "blev vi ihop". Han frågade chans och vi skulle byta halsband med våra namn på. Jag minns hur jag var med mamma till vår lilla smyckesbutik och beställde ett. Sedan gick han omkring med det i skolan. Mitt namn. På honom. Jag var så stolt! 

2. Baren eller dansgolvet?
Jag börjar i baren (det är ju så roligt att mingla) för att sedan bege mig ut på dansgolvet. Därefter blir jag trött och drar mig tillbaks till baren. Sitter gärna där och pratar resten av kvällen.

3. Vad drömmer du om?
Att få mera tid, slippa stressa, få bo närmare vatten, börja resa mer och oftare - gärna till nya platser långt, långt bort.

Att ha en egen studio där jag får utlopp för kreativitet - allt mellan himmel och jord. Där vill jag designa, få chans till att illustrera, fota och utveckla- och skissa på fina inredningsdetaljer. Kanske till och med börja sälja något?

4. Vad är du rädd för?
Jag är konstant rädd för att något ska hända någon i min familj. Tycker inte om när de är ute och reser utan mig t.ex.

Eller sjukdomar, alla farliga sjukdomar som plötsligt kan drabba någon kär, eller mig, jag är hypokondriker.

5. Vad finns alltid i din handväska?
Min iPhone, nycklar (fast dem glömmer jag ofta, har klättrat in med hjälp av stege flera gånger), sl-kort, läppglans (cirka 5-6 stycken), plånbok (tom på pengar men med minst 30-40 kvitton i), kalender, litet block, pennor samt några tomma chokladpapper.

6. Favoritfärg?
Växlar ofta. Det finns en favoritfärg för varje månad. Denna månad, maj är rosa.

7. Din bästa vän?
Många, olika - ni vet vilka ni är. Min mamma är även en av mina bästa vänner och så maken så klart!

8. Något du är stolt över?
Min fina familj. Att vi är berikade med så många fina vänner samt får uppleva så mycket kul. 

9. Ditt favoritplagg?
Växlar. Allt för ofta. Behöver alltid något nytt.

10. Hur många par skor har du egentligen som är för små?
För en som är 180 cm (som jag) med stora fötter = nästan alla såklart!

11. Vad ger du dig själv för titel?
Art Director. Bullmamma. Dotter. Enda barnet. Fru. Surfänka. Festfixare. Reseplanere. Pysseltant. Matfixare. mm.

Phju. Svårt det här. Blev nog lite tråkig läsning för er? Men nu är det gjort! Måste även passa på i detta inlägg att TACKA(!) alla er som skriver så många fina kommentarer här. Jag blir så glad ska ni veta och är lite dålig själv på att kommentera just nu. Maj är galen, men samtidigt härlig. Det var det där med drömmen om att få slippa stressa, samt att få mera tid...


Nu tänkte jag skicka utmaningen vidare till a-l-l-a er som vill anta den! Jag gör det lätt för mig, (som lilla.U) och kopierar dessa frågor. Så alla ni som är sugna på en utmaning, kopiera dessa frågor och låt oss få höra era svar! 

10 kommentarer:

  1. Inte tråkigt alls! Roligt att få veta mera om dig, tänk inte anade jag att du var så lång! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra frågor och bra svar. Det är lite roligt med frågor som ger svar :-)

    Jag är också 180. Stora fötter har jag också :-)

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Kul att få veta lite mer :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Det där med titel var kul, man har ju lätt flera faktist:) ha en fin tisdag! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Inte trist för en sekund! Det är lyx att vara "ledig" i maj för det ÄR årets mest hysteriska månad. Kämpa på, kommentera kan du göra i juni :)

    Kul att jämföra vem som vinner läppstiftskampen när vi ses. Jag har ofta 5-6, kanske tom 7.. Men det verkar som att jag kommer få stuffa själv på dansgolvet... #oroar mig#

    Tack för att du tig dig tid att svara.
    Kram

    SvaraRadera
  6. HIhi vilken rolig läsning;) Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Ah, blundar förbi, ska också svara på samma frågor, fund'rade på dem idag :)

    SvaraRadera
  8. Så kul att läsa dina svar och få en liten inblick i vem du är:)

    SvaraRadera
  9. Kul att få reda mer om dig : ) Och vilka alldeles sagolika bilder från Barcelona, vackert vackert,
    Malin

    SvaraRadera
  10. Iiiiiiiiinte det minsta tråkigt. Alls. Du är så fin.
    Och vad kul det ska bli att spana in Anna stuffandes på dansgolvet när vi sippar skumpa i baren ;)

    Och ja herre min jeeeze vad maj kört på. Full fart minst sagt. Måste nog vila hela juni :)

    Kram.

    SvaraRadera