13 februari, 2012

DIY - PIMPA VÄRMELJUS.

För några dagar sedan hittade jag den här DIY-bilden på Pinterest. Att jag inte tänkt på det tidigare! Så enkelt och lätt att med washi-tejp pimpa värmeljus. Ett varv med tejpen runt ljuset och det blir som nytt!

Två svartvita rullar hade jag hemma och här har ett värmeljus blivit randigt. De små glasen från IKEA används ofta som ljuslyktor och med tejpens hjälp kan de nu förändras lätt.


Ett grafiskt värmeljus samt ljus HOPE pryder radion i köket.

Det här var det första tejpade ljuset. Nu funderar jag på hur de skulle se ut i guldmönstrad rosa eller varför inte knalligt gult? Ja, inne hos Little Cute Mokkasin finns det en mängd fin-fin washitejp att t.ex pimpa ljus med!

6 kommentarer:

  1. Snyggt! Har jag inte heller tänkt på faktiskt. Hur håller tejpen när ljuset blir varmt?

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Kanske en grön färg som kan matcha den vackra flaskan i förra inlägget.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så klart!

    Ska lägga in en beställning på mina första tejper hos Mokkasin, tänkte jag.

    SvaraRadera
  4. Creando, vi tände ljuset och det fungerar jättebra. Tänkte att det skulle bli brunt men inte :)

    Enkel stil, ja grönt! Det kommer bli så fint!

    Lilla U - klart du ska beställa! :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fiffigt pimp. Det där måste helt klart testas. :) Tack för inspirationen! Kram

    SvaraRadera
  6. Så bra ide, enkelt och dekorativt;) Kram

    SvaraRadera