08 maj, 2011

STARTSKOTT.

Okej, då var det dags. Trädgården ska grävas upp, gamla buskar ska väck och in flyttar flera pallkragar för här ska det odlas! En massa jord, plantor och andra 'viktiga' attiraljer inhandlades igår.


Ofta när jag sätter igång projekt liknande de här, så kan jag inte vänta med det 'roliga'. I det här fallet handlar de om snygga blompinnar från Granit att skriva fina namn på. Det blir liksom som att jag tjuvstartar bakifrån i projekten. Nu är de iallafall färdigskrivna och får ligga här på bordet medans vi gräver.

Oj, nu är ju S själv där ute och gräver...kanske dags och sätta på trädgårdshandskarna och hugga i och hjälpa till. Det här är också ganska vanligt med mina projekt, att de tunga bitarna får 'någon' ta över ;)

Denna bild blir mitt bidrag till Söndagsbilden i Fabriken idag.



3 kommentarer:

  1. Inte så dumt att tjuvstarta bakifrån då visionerna är som allra bäst !
    Mycket fint finns nu som starta upp hjälp på Granit.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen det där med att börja med det roligaste! Det är du verkligen inte ensam om.. Hoppas du haft en fin dag. //Petronella

    SvaraRadera
  3. Tack för tips om blompinnar. Jag hittade inga långa på Weibulls. Dessa verkar vara perfekta.

    SvaraRadera