04 mars, 2013

VÄSKOR I NUDE.

Jag märker en tendens till att jag börjar överge de svarta skinnväskorna mot de i ljust skinn. Nude. Det är ett vårtecken. Brukar bli likadant varje år. Mörkt övergår mot ljust!

- Hejdå svarta väskan, du får vila i garderoben tills i höst.
- Hej nya skinnväskan i nude! Nu gäller det bara att hitta den. Den rätta.



Den här väskan är i modell bag som sedan rullas ihop till en clutch. Så-snygg-att-jag-vill-ha-den-direkt. Sacos De Papel kommer från ADAISM och är designad av Annett Bourquin.


Den är så fin i sitt kalvskinn och i shoppen finns en mängd fina modeller. Påminner om en brun papperspåse, jag kan inte annat än att gilla!


Den här bagen från yarn unit är en typisk modell som jag faller för. Jag har en liknande i svart från Hope samt en konjaksfärgad i skinn från H&M. Perfekt vardagsväska som t.o.m datorn får plats i.


Jag minns när jag såg de första bilderna på den här väskan, från Mulberrys catwalk collection, och hur snygg jag tyckte att den var. Det tycker jag fortfarande. Snygg. Den är JÄTTE SNYGG!


Den här bag-väskan från Maison Martin Margiela är även den bara sååå fin (men en aningens för dyr för min plånbok). Hm. Suck. Så mycket fint det finns där ute. - Jakten fortsätter!

7 kommentarer:

  1. Ja, den där pås-clutchen skulle mer än gärna få flyttain hos mig!!

    SvaraRadera
  2. ...men nu när jag tänker på det så tänker jag att man nog skulle kunna göra något liknande väldigt enkelt själv... hmm... måste fundera lite till och sen kanske det får bli en tur till tyg affären idag för att köpa lite skinn. :)

    SvaraRadera
  3. Vilka super fina väskor du visar, Mulberryn var helt klart snyggast tycker jag.

    Anna

    SvaraRadera
  4. Flott!

    Jag har en stor nude...dax att ta fram den ;)

    xx

    SvaraRadera
  5. Så snyggt med nude! Gillade allihopa men framförallt den i påsmodell ;)

    SvaraRadera
  6. Nude, visst är det ett konstigt namn på en färg?!
    Jag kom precis på att jag har en skinnjacka i den här färgen.
    Kanske dags att snabba på nu, förb**"#€%**e vår!!

    SvaraRadera