19 mars, 2012

MOOD STOCKHOLM.

Om tre dagar kommer dörrarna till nya MOOD Stockholm att öppnas. Det är ett spännande koncept. En ny lyxig galleria i city utformat som en stadsdel under tak med gator, torg och parker. Själva området kommer delas in i tre typer av stämningar (stadsdelar) med utvalda butiker och topprestauranger. Känns redan nu som att jag gillar det här konceptet!


Målet har varit att ha lite mer "udda butiker" (ingen av de stora kedjorna) och bland de ca 60 hyresgästerna finns bland annat DaySkotch & SodaRoyal CopenhagenBest of Brands samt Spiti. Ryktet säger även att Sephora kommer öppna i MOOD. Deras första butik i Sverige i sådant fall, men det är än så länge ett rykte, om tre dagar vet vi :)

Nya restauranger blir det också. Tre av Stockholms främsta krögare kommer finnas på plats; Grupp-F12, B.A.R samt LUX. I och med att jag arbetar ett stenkast från Mäster Samuelsgatan/Regeringsgatan så ser jag med spänning fram emot denna öppning som ger möjlighet till nya lunchställen samt en annorlunda shoppingupplevelse.

Snart vet vi om det blev ett lyckat koncept!

10 kommentarer:

  1. Mmmm vi kanske till och med träffas där ;-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas de verkligen kan göra nåt med det trista kvarteret!!! Det känns inte riktigt som nåt har lyckats på det stället, så vi får verkligen önska att detta håller. Funderar just på varför det har varit så, men jag ska inte dra min samhällsbyggnads-arkitektoniska-Space-syntax-teori här, utan önskar bara att butiks- och restaurang-konceptet är så starkt att satsningen funkar!
    Kram!
    PS! Jag är gärna med på en 'lunch à la södertörn' i city - hihi!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att detta ska lyckas;)
    Tycker liksom du att konceptet verkar lovande,
    kanske springer vi på varandra där på fredag hihi...

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset. Jag tänkte åka upp och hälsa på vår dotter snart.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Perfekt! Ska kolla in när jag kommer till stan

    SvaraRadera
  6. Får jag tipsa om en tävling som kanske passar dig/läsarna inne hos mig? Annars ta bort detta : )

    http://studiokarin.blogspot.se/2012/03/tavling-vinn-en-rossy-lampa.html

    mvh Karin

    SvaraRadera
  7. Sephora!! Are u kiddin?!? Det vore ju underbart. Jag kommer definitivt gå dit på fredag, sitter ju på Birger Jarlsg. så det är supernära. Hoppas verkligen att konceptet kommer funka, nya gallerior brukar ju få det tufft i början...

    SvaraRadera
  8. Sephora - ooooh. Jag tror jag kommer flytta in :)
    Kan man få önska sig USA priser också - hahaha!

    Såg precis din kommentar. Jag och du = helan och halvan ... hihi, jag är bara knappa 160. Hihi!

    Stor kram fina du!
    u.

    SvaraRadera
  9. Okej, jag blev tvingad att göra lite egen research på Sephora-ryktet. Tyvärr (enligt säkra källor) blir det ingen Sephora till Mood. De har haft en dialog, men tyvärr... :(

    Älskar ditt inlägg "min stil". skrattade igenkännande.

    Och, what?!? Är du 1.80? Det är ju grymt snyggt och häftigt. Och såklart att du kan ha högklackat, men till skillnad från oss pyttisar behöver du aldrig det "för att ta dig upp en bit"...
    Kram!!

    SvaraRadera
  10. Eller hur Anna!
    Tänk att vara 1.80. En dröm!
    För en anna som är ynkapynka 1.59 i strumplästen.
    Så klackar är härligt att få kränga på sig då & då för att få titta upp eningen kortare bit :)

    KRAM till er båda!

    SvaraRadera