23 mars, 2012

HOLSTEE.

Jag är precis hemkommen från Webbdagarna som pågått här i Stockholm. Fylld med en massa inspiration och tankar om den digitala framtiden.

Två av talarna igår var grundarna till nätbutiken Holstee som startade sitt företag på ett annorlunda sätt. De började med ett manifest som de spred över hela världen. Därefter började de sälja sina produkter. Hittills har manifestet spridits 50 miljoner gånger över nätet och främst genom detta videoklipp. Mycket som är tänkvärt!




Det var något med de här unga entreprenörerna som fick mig att tänka till och fundera på värderingar. Raderna i deras manifest är en del av deras företagskultur. Flera gånger har jag läst det. Varje gång är det något annorlunda som får mig att tänka till. Tänka om. Gilla.

Ville sprida det vidare till er. - Live your dream and wear your passion!

4 kommentarer:

  1. Bästa bästa, skulle vilja tapetsera en vägg hemma med fen texten :-) kram malin

    SvaraRadera
  2. Fint i praktiken, men svårt i verkligheten. Men det gör det verkligen inte mindre tänkvärt och viktigt. Så länge vi försöker, eller hur!?

    Ha en riktigt fin lördag och tack för att du delade.
    Kram Anna!

    SvaraRadera
  3. Kloka ord med djup innebörd. Gillar jag väldigt mycket.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera