03 mars, 2012

BLACK ORGANIC.

Lördag = godisdag här hemma och här kommer ett litet godistips från mig. Lakrits-lover som jag är så har jag provat en ny sort. Gillar ju sedan tidigare Johan Bulows svarta praliner och nu har jag hittat en farlig konkurrent - Black lakrids. Även dessa från grannlandet Danmark.

Asken jag köpte innehöll lakrits med smak av chili. Sött som möter starkt. Jag gillar! Hela Black sortimentet hittar ni här. Danskarna kan det här med lakrits, eller lakrids som de kaller det!


Jag gillar snygg förpackningsdesign och det var nog tack var den coola asken jag upptäckte lakritsen där på hyllan.


...och ännu lyckligare blev jag då jag öppnade den och den inre asken öppnade upp sig så fint. Små detaljer i förpackningsdesign som får mitt hjärta att börja gå snabbare.


Lördagsgodis och andra chansen, vi är redo för Mello i kväll! G vill så gärna att Sean Banan går vidare, för då får vi se honom live i Globen nästa helg. Hm, tveksamt tycker mamman som själv är nöjd med att den här låten kommer vara på plats. Vi kanske ska heja på Sean i kväll så att både stora som små har något att se fram emot?  Samtliga surar för att det är Torsten vi får se...

4 kommentarer:

  1. Jag är också svag för lakrits och den där asken var ju riktigt tuff! Så ni ska till Globen nästa helg, lyckostar! Här hejas det på Sean Banan också, men det är inte mamman och pappan som gör det...
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förpackningsdesign när den är som bäst! Innehållet blir nästan bara som en bonus :)

    SvaraRadera
  3. Fin design och trevligt godis! : )
    Faller med för små detaljer så lätt..

    Fin Söndag!

    SvaraRadera
  4. Lakritstroll nr:2 är jag...
    Dessutom gillar vi samma, denna är kanon & Johan Bulows lakrits är försvinnande god. Prova Voltaires havrelakrits oxå, himla god :)

    SvaraRadera