26 januari, 2012

NÅGRA "GILLA" TILL.

Nu har det nästan gått en vecka sedan Formex. Det känns lite sent att komma med ytterligare ett inlägg kring det-här-gillar jag men jag känner att jag måste avsluta med ett. Efter detta så stänger vi gillandet för ett tag. Tror jag. Här kommer ett collage med några till av mina "gilla-produkter". Tänk att det finns så mycket fint att tycka om!



I temautställningen i entréhallen möttes vi av Anki Gneibs underbara mega ljustakar i trä. Stora, maffiga och coola. Tittar ni på dem i relation med hunden på bilden förstår ni storleken på dem lite bättre.

Danska Nomess monter var en guldgruva för en person som mig som älskar att organisera. Eller försöker att organisara kanske jag ska skriva. Balsaboxarna (som vi har några här hemma) finns nu även i A4-format. Fin-fint att gömma pappershögarna på kontoret i. Jag gillade även deras fina klädställning i trä. Färger och modeller på dem hittar ni i katalogen här.

Design House Stockholm visade upp en mängd duktiga designers och en av dem var Anna Kraitz. Hennes vackra koppar med guld- och silverhandtag fick igång mina "jag-behöver-nog-några-koppar-till" tankar. Vita, stilrena med guld, kan det bli bättre?

Sist ut är Tove Adman och den fina boklådan samt äggkoppar i betong. Jag har alltid tyckt om Toves produkter. Allt i montern skulle gärna få följt med hem. - Tove, jag gillart!

5 kommentarer:

  1. Ja jag blev tokkär i Tove`s fina saker jag med- särskilt tejphållaren;) Kram

    SvaraRadera
  2. så mycket fint.
    så mycket fint.
    mmmm ....

    jag tyckte jag såg att du vunnit en stringhylla hos trendenser.... om ja. stort grattis!!!!

    kram!
    u.

    SvaraRadera
  3. Oj, vad jag gillar de höga ljusstakarna! Ett blandat gäng med grå och orange till mig tack!

    SvaraRadera
  4. Riktiga snygging-grejer! Ha en härlig Fredag!

    SvaraRadera
  5. Den där boklådan såg jag i Nynäs innan jul. Nu visade jag den fysiskt för min sambo på mässan. Han har nämligen svårt att se saker framför sig, vilket jag inte har ;-) dålig kombo....eller inte.

    Han tyckte den var jättefin!!! Bådar ju gott nu nu inför framtiden.....he he!!

    Hennes små taklampor i betong skulle jag vilja ha på landet. Dem fanns också i frostat glas såg jag. Men det är väl inte samma sak eller????

    SvaraRadera