22 januari, 2012

LOUISE ROE.

Jag trotsade viruset i kroppen igår och begav mig iväg till Formex. Många rapporter om mässan i sin helhet kan ni bland annat läsa här, härhär eller här. Jag tänkte under de närmsta dagarna lyfta några designers och produkter som jag stannade till lite extra vid. Det blir ingen trendspaning utan mer ett det-här-gillar-jag fokus!


Först ut är danska designern Louise Roe. - Vad ska jag göra för att få med mig den där bok-kudden hem var min första tanke. Så fin. Montern visade upp en kollektion med mycket snyggt inom inredning, mode och accessoarer. Danskarna de kan det här!


Jag föll främst för de vackra grafiska. Det enkla i trä. Eller det rena glasen. Det var för övrigt mycket trä och glas i många montrar på mässan, en stil som tilltalar mig just nu. 


Kollektion innehöll bland annat flera snygga kuddar och väskor som jag tyckte mycket om. Ja jissses, allt var fint!



Det här blev det första inlägget i "det-här-gillar-jag". Nu har jag i och för sig köpstopp just nu, men undrar ändå, är det någon som vet om denna kollektion säljs i Sverige? Det är främst bok-kudden jag letar efter. ;)


Bilder; Pressbilder från Louise Roe

7 kommentarer:

  1. Jag älskad deras sortiment! Har aldrig sett det för men just den där kudden stod vi och dreglade över och jag tyckte att de skulle passa rysligt bra i vår soffa. De hade även en hel del andra kuddar jag verkligen gillade med fotokonst lite likt By Nord. Kul att du skrev om just detta och hoppas på att du får napp om återförsäljare.

    Kul att du tog dig dit och jag ser fram emot fler inlägg!

    Tror föresten att vi var i dina omgivningar idag. Vi var och åt brunch med kompisar från Årsta på Enskede värdshus. En riktigt bra brunch tyckte jag de hade.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det här var min favorit också :)
    fin kväll till dig!

    SvaraRadera
  3. Gillar bokkudden jättemycket jag med, såg den i Boligmagasinet för ett tag sen och googlade fram hennes hemsida. Illums i Sthlm säljer hennes saker, men om de har just kudden har jag inte hunnit kolla upp.
    Men den skulle vara fin i mitt icke-befintliga bibliotek :-)

    SvaraRadera
  4. Underbart "gilla-inlägg". :) Det här gillar jag och kudden är underbar. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Beundrare av Louise sa:
    Kudden finns att köpa på Tyghuset Taberg i Jönköping
    Helt underbar!!!!!

    SvaraRadera