19 januari, 2012

HÄNGA PÅ GALGE.

Det känns som att det pågår en liten galg-trend just nu. Eller man kanske ska kalla det för DIY-trend, där galgar används i inredningen på olika sätt. Här kommer lite inspiration med varianter som jag samlat på mig.

En galge är perfekt att använda som upphängningsanordning och då inte bara till kläder. Allt kan hängas upp för att sedan lätt bytas ut. Perfekt sätt att förnya på, speciellt för en som har köpstopp just nu! :)


En galge + två klämmor hänger snyggt upp nya prints väggen.

Dessa typografiska utskrifter kan köpas här. Du väljer din favoritsiffra samt vilken text du vill ha under. Eva Juliet säljer mycket fint på Etsy. Min favorit är den här.


Eller varför inte använda en galge till att hänga upp favoritsjalarna?
Jag gillart!


...eller fina tygpåsen med tryck?


DIY: Vik upp ett favorituppslag i ett glossy-magasin. 
Häng det sedan över en galge. 
- Ta da! Du har fått ett fint konstverk på väggen.


Eller varför inte hänga upp senaste magasinen på en hel vägg som här.


Det var dagens galg-tips från mig! Tänk, imorgon är det redan fredag. Jag hoppas att jag kommer iväg till Formex på lördag, men just nu ligger jag i soffläge här med en illasinnad bakterie i kroppen. Den gör ont. Vad ska man göra för att bli av med bacillerna fort? - Några husmorsknep någon?

I väntan på att blir frisk så kan man alltid läsa bloggrapporter från mässan, som Frida's eller Maria's. Än så länge verkar den lovande!


15 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen den första bilden! Snyggt att hänga upp en print på det viset. Det tar jag med mig, tack!

    Prova drick lite hemmagjort ingerfärs-och citronte. Choklad sägs också vara bra, fast kanske mest för själen. Hoppas verkligen att du kryar på dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad fina galgbilder! Härligt. Den första bilden är fantastiskt fin.
    Krya på dig, jag brukar blanda mycket citron och honung i varmt te och bälja i mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Väldigt väldigt trevlig inspiration :-) tusen tack!
    Kram

    SvaraRadera
  4. vilket kul inlägg.
    galgar har gått mig helt förbi ...
    letar dock som en tok efter dem här hemma eftersom min make har 1 000 000 skjortor som snor galgar.

    och kur för tillfrisknande: ben & jerrys glass. i mängder.

    krya på dig söta vän.

    SvaraRadera
  5. Gillart! O speciellt den med sjalarna. Kan behövas hemma hos mig där alla sjalar bara ligger huller om buller.

    Hoppas hoppas du kryar på dig till lörda'n!

    SvaraRadera
  6. Många bra ideer, jag som just köpt ett antal gamla galgar med "relamtryck".
    Tack för tipsen!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  7. Galgarna superfina!
    Bakterie superful!

    Måste tyvärr göra dig besviken gällande Formex
    appen var cool men resten
    same, same, sorry...

    Friska på dig! //Åsa

    SvaraRadera
  8. Toksnyggt, praktiskt och roligt. :) Jag har ditt favoritprint från Eva Juliet, älskar den. Vad trendig jag känner mig när jag ser halsdukarna på galgen. Nästan så prydligt hänger halsdukarna på galge i min hall. Trevlig helg! Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Kunde inte låta bli att titta vilken som var din favorit från Eva Juliet...Yepp, min med...hänger i mitt sovrum men ska ut i hallen när jag hittat ny ram :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Verkar som att jag helt har missat den här galgtrenden, men nu är jag uppdaterad! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Så fiffigt, vad mycket man kan ha galgar till, tidningarna var ju kanon:)
    Nu har du chansen att vinna en av mina Tegelpannor inne hos mig!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  12. Tycker också det är himla snyggt att hänga på galge. Jag gillar just när man använder sig utav kemtvättsgalgar! :)

    SvaraRadera
  13. Pretty blog!

    Veronica
    http://stuffveronicalikes.blogspot.com/

    SvaraRadera
  14. Men vilken underbar idé! Tack!

    SvaraRadera