21 november, 2011

DET DOFTAR TE.

Mörkret betyder mycket tända ljus och stora koppar med varmt te här hemma. Försöker att hitta alla tillfällen jag kan för att "mysa" bort den här månaden. Så här ser tesamlingen ut just nu. Det senaste tillskottet är ett ekologiskt te från Aveda (det som står längst in på hyllan). Jag köpte det sist jag var och klippte mig på Wig. Vid varje besök hos dem så bjuds man på detta goda te med smak av lakrits och pepparmint. Te-njutning!


Tesamlingen i köksskåpet. 
November är den stora temånaden här hemma.


Förutom det nya inköpet så dras jag just nu mot de mer kryddiga smakerna som kanel och Chai. Är du te-drickare? Vad har du för favorit? Nyfiken på goda tips!

9 kommentarer:

  1. Jag älskar kryddigt, röda rooibos! Som chai eller rög glöd. Så gott! Vilket fint teskåp du har!
    Kram

    SvaraRadera
  2. OM jag är! Dricker inte kaffe men tar igen det (med råge) genom att dricka te istället. Jag blev väldigt nyfiken på det där teet från Aveda, måste ta och kolla upp det märket eftersom jag helst väljer just ekologiska teer. Ett märke jag kan tipsa om är Clipper, de gör riktigt goda ekologiska teer. En favorit här hemma.En annan favorit jag har är ett grönt te som jag brukar köpa på lösvikt smaksatt med havtorn och gojibär.

    Ska bli spännande att se vilka andra tips du får här.

    Fin kväll till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar te och kaffe. Ja, jag dricker det mesta ;-)

    På sommaren får dt gärna vara lite fruktiga teer, gärna blåbär, men nu drar jag också åt Chai hållet. Jag älskar Pukka Chai te.

    SvaraRadera
  4. Ständiga följeslagaren är Söderblandning från Stockholm Tea Center, burken med te inköpt vattenfestivalen typ -92 (!)
    Fylls ständigt på från butiken på Hornsgatspuckeln.
    Annars är det mycket Kusmi, i alla möjliga smaker.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få se dina téer! Vad är det för fin burk längst till vänster tro, den känner jag inte igen?
    Jag dricker både kaffe och te men håller med om att det är "inne och mysa och dricka te-tid" nu. Jag dras också åt det kryddiga såhär års (och lite fruktigare om sommaren) och några tips är Clipper organic indian chai tea, Kusmi Spicy chocolate och Pukka revitalise med kanel, kardemumma och ingefära (gott om man är lite förkyld).

    SvaraRadera
  6. Rött th'e!

    Och så riktigt earl grey. På det där typiska 'cuppa' viset ...

    SvaraRadera
  7. Kan varmt rekommendera NKs glöggte. Vansinnigt gott å doftar ljuvligt i köket när det bryggs. Trevlig tisdag önskar Pållan ; )

    SvaraRadera
  8. Jag älskar en god kopp te som du kan se i den längre versionen av mitt bloggnamn :)Earl Grey är min favorit men Kusmis jasmine är också en favorit!

    SvaraRadera
  9. Inga bra tetips (jag är en Earl Grey-tjej), men måste bara säga att jag älskar de fina iittala-kopparna som skymtar där på hyllan :-)

    Kram J

    SvaraRadera