05 februari, 2014

MINA TIO - JANUARI.

Weronica summerade för några dagar sedan sitt januari med Mina tio. Ett perfekt koncept som även de här sprudlande tjejerna hoppat på.

Att se tillbaks på mitt januari passar bra just nu då bloggen inte varit så aktiv under årets första månad. Jag skyller på 'rivstart' samt att jag i år jobbar på att inte stressa - 'feelgood' är mitt motto 2014!



1. DET GRÖNA - flyttade in i huset efter julen. Som vanligt i januari låter jag det börja gro inne. Här är det några kvistar från syrenhäcken som slagit ut. Ljuvliga färger på bladen!




2. EYEWEAR - äntligen bokade jag synundersökningen jag skjutit på under 2013. Det är dags att skaffa glasögon. Optikern informerade att jag inte bara behövde ett par - utan två! Två beslut som behöver tas, hur ska bågarna se ut? Klurigt.




3. JUICERNA - i mitt 'feelgood-år' ingår även bättre kost och då flyttade så klart en råsaftcentrifug in i köket. Nu mixas det för fullt och favoriten är fortfarande spenat, citron, äpple och ingefära.



4. EN RESA - januari innehöll en trip till en kär vän i Schweiz. Den innehöll både skidåkning och thermalbad. En spa-upplevelse från en plats med en fantastisk utsikt över Zurich. Oj vad man kan prata under en tjejhelg.




5. YOGA - denna månad påbörjade jag en ny träningsform. Även detta en del av att mitt 'må bra', det är så skönt att bara gå dit för att andas. - Namaste!



6. YASURAGI - månaden avslutades med en skön helg på Hasseludden där både Yoga samt andningsövningar utfördes. Där träffade jag även en ny kärlek - vaggande stolen!




7. SNEAKERS - Kanske är det längtan till våren? Jag dras mot i stort sätt alla snygga sneakers jag ser för tillfället. De här fina Nike Air Max finns både i guld samt silver. Kanske ska slå till på en av varje?




8. KÖTTBULLAR - den godaste rätt vi lagat under januari är David Batras Oheliga köttbullar. Ack så goda! Vi var lite oroliga över minifolkets betyg på köttbullar med indiska smaker. De fick dubbeltumme av samtliga! Funderar på att införskaffa kokboken inom kort.




9. REA - Januari är REA-månaden med stort R. De bästa fynden gjordes i år på & other Stories. Flera fina plagg med -70%. Tjänade massor.

Fortfarande går det att sjuttio-fynda, bland annat fina accessoarer, t.ex denna ring för 45 kronor. De har även fått in nya fina sneakers...




10. WIENERCAFEÈT - nu har vi provat på wienercafeét. Storasyster och jag tog oss dit en eftermiddag för lite tjejmys. Ett bra koncept. Nästa gång provar vi Afternoon tea.

Första månaden på 2014 har börjat bra. Nu är vi redan fem dagar in i februari. Familjen räknar ner dagarna till sportlovet då vi beger oss till Trysil för skidåkning. Denna gång med boende med SPA - detta är ju 'feelgood-året' ;)

14 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket härliga saker du hunnit med under månaden! Feelgood är ett bra fokus för året. Jättebra.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så jättefint Annica! Månadens tio är ett bra upplägg. Har inte lyckats få ihop ett själv men det kommer kanske. Roligt att du är här, tycker alltid om dina inlägg och dina bilder. Och varenda gång jag ser min Tove Adman-låda så tänker jag på dig, det var du som inspirerade mig till att köpa den! Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra idé med ett feelgood-år, och med en så bra start av det som du haft under januari kan det ju inte misslyckas, eller hur? Underbart - tack för ett inspirerande inlägg!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  4. Vilket feelgood-år det här måste bli om det börjar så här bra! Urskön januari du har haft ju :-) Jättefint inlägg också.

    SvaraRadera
  5. But hey hello darling … härliga 10!
    Och heja 2014 som är hälsans år. Här kör vi på springa och äta fisk.
    Längtar också som 17 till sportlovet, för oss är det bara drygt en vecka kvar, sedan dra vi. Ciao Italia!

    Hörs om date. Stora kramar, u.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig 10-lista med massor av feelgood. Låter som en bra inriktning för året. Syrenkvistar har jag också plockat in och det sprider sig verkligen en föraning om vår när de så vackert spricker ut. Fint!

    SvaraRadera
  7. Härligt! Både att bloggen rullar och alla dina tio!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Du har alltid så SJUKT inspirerande och söta inlägg :) blir glad härinne

    Ny post ute......skor som het inredning :)

    Ha en härlig vecka söt :)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  9. Hej! Ser att du har besökt Yasuragi! Jag och min klasskamrat håller på att skriva en c-uppsats om spahotellet och vi skulle bli superglada om du hade 5-8 minuter över för att svara på vår enkät? Har du möjlighet får du gärna sprida den vidare till andra som besökt Yasuragi. Hur du än väljer att göra, ha en bra dag!

    Enkät: http://www.surveymesh.se/s/survey/anon?id=7f8214bf-45ea-495c-b0c5-cf621e80a6b5

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. his article very interesting to read, thank you for sharing the information. visit my blog
    Go Keyboard 2018
    Go Keyboard Download
    google chrome 2019
    Smadav 2019 Antivirus Download

    SvaraRadera
  12. This is lovely. keep it up.This is so lovely.

    SvaraRadera