30 juni, 2012

TA DAGEN SOM DEN KOMMER.

Det dröjer lite tills vi kan bege oss ner till Fjällbacka men jag märker redan nu att jag börjar gå in i ett "fjällbacka-mood". Jag dras mot blå detaljer i butikerna. Lusläser reportage stylade med blåmusslor och drivved. Jag samlar DIY-bilder med målade stenar och trädetaljer.


Blått, blått och en massa snäckor!

Ska försöka leva efter "ta dagen som den kommer", som citatet i senaste numret av Lantliv, en tidning som jag oftast läser på sommaren. Den har en bra mix med inspiration och recept som passar vid den här årstiden!

Det är härligt med det där "pirret" som infinner sig inför semestern, man känner att det börjar närma sig och man har planer. Vad det sedan blir av dem, det är en annan sak.


Blåmusslor i glasburkar - fina stileben.

Inte direkt sommarväder idag, vi är inne och kurar och har precis hoppat ur pyjamasen. Om en liten stund ska jag cykla bort till vår måleributik. Tänkte måla vår gamla trä-trapp till övervåningen. Den ska bli vit - äntligen. Återkommer med bilder på resultatet.

Hoppas att ni har en fin lördag, kanske precis startat semestern?

12 kommentarer:

  1. Trist höstväder, men med lite sol ihjärtat så överlever vi det med;) hihi skönt att bara gå runt och dra i morgonrock;) Kram

    SvaraRadera
  2. Blått, blått och snäckor...ja, så härligt!

    Jag har lite pirr just nu...ska packa min korg och beachbag: kangas, flip flop, böcker, vatten, blåbär. Nu åker vi till en heldag vid havet. Och tar dan som den kommer <3

    Ha en fin lördag!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ert fjällbacka verkar vara så himla mysigt. Jag förstår att du längtar. Vi sitter på Alex schulmans favisställe i rute o fikat under klarblå himmel. Kram!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du längtar till Fjällbacka!
    Ha en härlig sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det ser ut med flott blå kopp och härliga Lantliv. Mysig lördag! :) Jag får vänta ytterligare en och en halv vecka på semester. Då kickar jag dock igång den med en gång med en tur till Österlen. Säkert blir det några dagar på västkusten också. Förstår om ni längtar dit! Ha en fortsatt fin helg och bra sista arbetsvecka innan ledigheten! Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig blogg! Kul att hitta hit! Hoppas du får en härlig semester! Kram C

    SvaraRadera
  7. Håller med Lantliv är en riktigt trevlig "sommar" tidning, just blandningen passar mig med:)

    SvaraRadera
  8. Seems like a lovely coffee break. I love the Kastehelmi candle holders!

    SvaraRadera
  9. Hi there, I discovered your site via Google at the same time as looking for a similar topic,
    your website got here up, it appears great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hi there, simply was alert to your weblog through Google, and found
    that it is really informative. I am going to watch out for brussels.
    I'll be grateful should you proceed this in future. Many other folks will probably be benefited out of your writing. Cheers!

    Look into my page; honda parts

    SvaraRadera
  10. Hi there to every body, it's my first go to see of this weblog; this webpage includes remarkable and genuinely excellent information in favor of visitors.

    my web-site; garbage disposer

    SvaraRadera
  11. Hi there every one, here every person is sharing these kinds of knowledge, thus it's pleasant to read this webpage, and I used to go to see this website daily.

    Here is my web site: baseball hitting

    SvaraRadera
  12. This is really interesting, You are a very skilled blogger.
    I've joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I have shared your web site in my social networks!

    Here is my web site - 93 rx7 for sale

    SvaraRadera