02 maj, 2012

NYA KORGSTOLAR.

Vi har uppdaterat möblemanget lite nere i Fjällbacka. Fyra nya Byholmastolar har fått flytta in. De står nu uppe på övervåningen där vi huserar i sjöboden. Favoritplatsen där är bordet vid fönstret, i det rum som vi kallar sjörummet. Här hänger vi ofta och nu i nya sköna stolar.

De andra två står i det andra rummet, som går under namnet landrummet. Sjörum och landrum, undrar vad vi ska börja kalla rummen här hemma?


Här är platsen som vi hänger vid när det regnar och blåser där ute. Vi umgås, spelar spel och äter gott. I helgen spelades det bland annat Bondespelet. Som vi skördade, köpte skogar och råkade ut för frost. Bondespelet är nostalgi. Det har ju funnits i en herrans massa år, trodde jag som insåg precis att jag är äldre än spelet. Är det möjligt? ;)


Förra sommaren var Anna Truelsen och Jonas Lindberg hos oss och fotade en dag. Nu såg jag att resultatet av det kommer i nästa nummer av Allt i hemmet. Pirrigt. Det blir ett reportage som visar upp en del av ett släktställe som vi alla tycker mycket om. Inget nytt och modernt, mer en plats med mycket historia och charm.

18 kommentarer:

  1. Vad spännande! Nästa nummer av Allt i hemmet kommer att ligga i min tidningshög. Av dina bilder att döma kommer reportaget bli super. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men åååh. Det där är ju bara så mysigt.
    Och tidningen - you bet att jag ska köpa den!! Spännande ...
    Jag förstår ju att det kommer att vara alldeles galet fint.

    KRAM.

    SvaraRadera
  3. Så spännande! :) Den tidningen får jag inte missat att köpa. Jag var i Fjällbacka i höstas och fotade ett bröllop. Det är verkligen otroligt charmigt där...

    Det låter som om ni hade en härlig helg här på västkusten, bättre tur med vädret kunde ni inte ha haft.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Ja, så spännande! Kommer inte att missa det!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag är tokgalen i korgstolar. Det ser hur härligt ut som helst!

    Ser fram emot att se ert älsklingsställe snart i
    tidningen - det kommer vara jättefint!

    xx

    SvaraRadera
  6. Så vackert vännen och så fridfullt :),måste vara en njutning att vara där.kramar i massor och tack för din omtanke Diana

    SvaraRadera
  7. Ska bli spännande att kika in hos er. Vi fortfarande kvar gamla sjögrästapeter ute på vår skärgårdsö. De har alltid funnits där och är en del i min barndom. Så särskilt snyggt är det inte men - nostalgi.

    Fina korgstolar, de smälter ihop med det andra.

    Kram C

    SvaraRadera
  8. Underbara korgstolar, passar super där i er stuga!

    Aha Allt i hemmet ska alltså inhandlas :-) Spännande!

    SvaraRadera
  9. Men vad roligt med repotage i en inredningstidning. Vilken tur för mig att svärmor prenumenerar :-)

    Ha det fortsatt härligt!

    SvaraRadera
  10. PS. Potatisen kommer alltid ner i jorden när körbärsträdet blommar, (tycker det är en bra hemmagjord regel) iochmed att mars april var så kall, så är det lite sent här hos oss - brukar vara sista April.
    Men jorden är förberedd, och körbärsblomman börjar öppna sig, så i helgen då är det dax!

    Kram åsa

    SvaraRadera
  11. Åhh det kommer att vara ett fantastiskt resultat, så fint som ni har det!!! Vilken utsikt...Kram

    SvaraRadera
  12. Fancy eller ej, jag kommer hänga på låset och köpa tidningen. Helt säker på att ni sitter på en riktigt västkust-pärla.

    Fina stolar. Är på jakt efter liknande i vitt, köpte (bara) två stycken förra året på IKEA men nu verkar de vara slut... Det borde vara förbjudet att ändra modeller från år till år...

    SvaraRadera
  13. Åh så fint! Spännande, tidningen måste jag köpa, kul kram

    SvaraRadera
  14. Åh vad spännande & kul! Jag ser till att haffa ett nummer!

    SvaraRadera
  15. Vilket fantastiskt ställe ni verkar ha! Måste vara underbart att ha vattnet precis utanför fönstret:-)

    SvaraRadera
  16. Vilken utsikt! Kan tänka mig att ni njuter där! Så roligt att ni kommer med i tidningen! Måste jag givetvis köpa! Kram och härlig fredag till dig! Nilla

    SvaraRadera
  17. Oj så makalöst vackert! Vilken lycka med ett sådant ställe. Jag har faktiskt aldrig haft vägarna förbi västkusten, tro det eller ej. Jag är ju på andra sidan. Men en vacker dag så. Då blir det Allt i hemmet nästa nummer. :)

    SvaraRadera