23 april, 2012

PASTELL.

Tänkte ljusa upp med lite vårig-pastell idag. Det känns som att det exploderat utav denna färg ute i butikerna nu. Jag gillart!

Det är främst mint som mitt hjärta klappar lite extra för. Pastell är en fin färg att bryta av mot material som trä eller vitt. "Bryta av mot trä", det tror jag att jag säger om alla färger just nu. Ja, så är det nog.



Underbart skåp med färger ton i ton, design Sigrid Strömgren. Om man inte köper nytt så fungerar det utmärkt att måla en gammal byrå eller skåp i trä på det här sättet!


Om pastell är en av vårens trender så är pom-pomps en annan. Om det inte var för att A har snedtak i sitt rum så skulle ett helt gäng av dessa få pryda hennes tak.


Flera fina sätt att pimpa med pastell. Se vad fin pallen BEKVÄM blev i högblank rosa (eller varför inte "colour dippa" halva som jag gjort tidigare). 



Fin blus i mint från Zara. Den här kulören kan jag tänka mig på både kläder och naglar i vår. Jag skriver i vår för här i Stockholmsområdet existerar ingen vår alls just nu.


Goda, goda macarons i finaste pastell, och vet ni snart kommer Ladurée att öppna butik på Grev Turegatan. Har inte lyckats få reda på öppningsdatumet ännu, är det någon som vet?


Kan det bli mera ljust och vårigt som detta? Vitt och mint. Den här arbetsplatsen skulle jag kunna tänka mig att sitta vid.

-----

Nu kommer det bli lite tyst här på bloggen i några dagar. I morgon reser jag till Prag för några dagars arbete. Är det vår där måntro? 

- Ahoj! Som de säger i Tjeckien. 


Bildkällor; 1,2,3,4,5,6

14 kommentarer:

  1. Ja, mint verkar vara färgen i år, den finns verkligen överallt. Dotterns sug efter turkost är i alla fall lätt att tillfredställa ;-) Och visst är det en härlig färg, fräsch och glad!

    SvaraRadera
  2. Sista bilden. Så fint! Skåpet i hörnet | ja tack!
    Och pompoms! Men mina killar tycker sådär om dem ;)

    Ha det ljuvligt i Prag. Jamen det kan inte bli mindre vår där än här i alla fall! Njut!
    Och drick en najs öl :)
    AHOJ!

    SvaraRadera
  3. Snygga bilder med snygga vårfärger. Hoppas du kan hitta lite av våren i Prag. Ha sköna dagar!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!
    Ha det så skönt i Prag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Underbara färger! Man blir verkligen glad av att se dessa bilder! Ha en bra resa kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Bilderna är som en härlig karamellpåse ♥

    Underbart - kram CC

    SvaraRadera
  7. Pastell, så ljuvligt att se på! Man blir glad.

    Macarons, ja tack! I alla färger. Ladurée på Madison Ave är helt underbar. Toppen att de öppnar i Stockholm!

    SvaraRadera
  8. Älskar pasteller :) Hoppas du får det härligt :) kramis Diana

    SvaraRadera
  9. Så mycket fina pastelliga bilder!
    Hoppas du får njuta av Pragvåren... :)Finns ju vackra pastelliga byggnader att titta på där också!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Härliga pastelltoner - vår feeling:-)

    Tjohoj som man säger in Sweden och trevlig resa:-)

    SvaraRadera
  11. Ja så snyggt med pastell!!! För att inte tala om pompoms satt nyss och funderade på om jag skulle vika lite :-) Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Men ååååååååååh, Prag och månadsskifte april-maj. Lyllos dig! Ha det toppen och kom ihåg att njuta lite också!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  13. Jag kan gå in och kolla på detta inlägg hur många gånger som helst - helt underbart! Allt är precis i min smak :)

    Kram

    SvaraRadera