29 mars, 2012

NEDRÄKNING - PÅSK.

Kan inte riktigt förstå att det är påsk samt påsklov om redan en vecka. Hur fort gick inte det? Vi har inte så mycket påskpynt här hemma ännu men till helgen är det nog dags att införskaffa lite ris.

Här är en länk till fina gift tags; "Hoppy Easter". Fin origami-kanin att printa ut för att sedan pynta påskpresenter eller dukningen med.



Påsken hemma hos oss består annars mest utav ris, blommor och påskgodis. Varje år brukar vi ha debatten kring fjädrarna. - Färg! ropar minifolket. - Hm, bruna? försöker mamman, som helst pyntar med naturella fjädrar. Vi får se hur det blir i år, kanske skulle våga mig på något i neon? Eller pastell?


3 kommentarer:

  1. Neonfjädrar i buskarna i trädgården kanske? :-)

    Tack för ditt svar om ljusstakarna! Så fina! Jag går en kurs på Beckmans i rumslighet, det handlar ganska mycket om utställningsarkitektur, scenografi och väldigt mycket fantasi. Jag kände att jag behövde något totalt kreativt utan massor av begränsningar och ramar. Väldigt inspirerande!

    Har du sett att vi får en lanthandel i Enskede? Öppnar på lördag, det blir spännande.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja påsk ja ...
    Har inte ens kunnat tänka på påsk - känns det som.
    Men nu så!

    Kram & trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tänk att det alltid är "samma" visa med pyntet,
    vi vill oftast ha det lugnt och barnen helt tvärtom hehe..

    Jag tycker du ska försöka med neon i år, ställ det
    på en lugn plats, så tror jag att det kan bli riktigt fint:)

    SvaraRadera