17 december, 2011

LET IT SNOW.

Vad jag saknar snön! Det är inte bara jag, vi är många. Här hemma gör vi allt för att få till en snö- och vinterkänsla. Vi klipper snöstjärnor. Bygger snöstjärnor av pärlplatta. Ritar snöflingor. Och nu ikväll kom jag på mig själv med att sitta och söka på snowflakes på Pinterest. Galet jag vet. Men vi vill så gärna få en vit jul och vinter! Please, let it snow...


Snöflingor. 
Riktiga, som inredningsdetalj eller dekor på varmchoklad. 
- Alla är de vackra!


Visst är det skönt med fredag och helg! Vår är fylld med mängder av aktiviteter som måste bockas av från jul-projektplanen 2011. Yes, vi har en sådan. Det gör mig lite lugnare i all stress som nu börjar slå till. Julfriden, ja den infaller nog den 24:e. :)

Önskar alla en toppen helg - med hopp om lite snö och frid!

PS. Har ni provat att söka let it snowGoogle? Testa! Med risk att ni blir insnöade ;)


Bilder; samlade från Pinterest.

6 kommentarer:

  1. ja. nu kan snön få komma!

    önskar dig en härlig helg! bland alla aktiviteter ...
    här ska packas ...
    kram.

    SvaraRadera
  2. Ja här är en till som LÄNGTAR!!!! suck och så är dom ju bara så fina snöflingorna...;) Varm kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Ja lite snö hade definitivt inte skadat nu, vill
    ha det lite ljusare!!! Utanför mitt fönster stormar och ösregnar det - känns väldigt konstigt den 17.e december.
    Blir det bara lite kallare så kan vi ju har tur...

    Ha en skön helg // åsa

    SvaraRadera
  4. Pärlplatterna är så himla rara...och visst längtar man efter snön. Här i sörmland öser regnet ner idag,suck!!Annica

    SvaraRadera
  5. Snöstjärnor är så vackra, fantastiska mönster.

    Här har vi det lite vitt på marken och hoppas det kommer till er också.

    En fin helg, önskar jag dej!
    // Kram Lissen

    SvaraRadera
  6. Nu snöar det. Önskar bara att det kunde bli några grader kallare så snön får vara kvar.

    Synd förresten att du funderade för länge, det hade varit roligt att se dig där.

    SvaraRadera