10 september, 2011

PLOCKA IN NATUREN - GRÖNT.

- Höstens trend handlar om att släppa in naturen, därför blir det gröna kvistar i vasen denna helg, informerar jag maken.

- Vad bra jag gillar den här trenden! får jag till svar.

- För att du tycker att det är snyggt? undrar jag mycket glatt.

- Näe, för att det blir billigare...



Två kvistar från vinbärsbusken fick bli det gröna sköna här hemma denna helg. Känns genast som att rummet fick mer syre.

Jag är inte den enda som tycker om det underbara reportaget Andrum i senaste numret av ELLE interiör. En artikel med mycket inspiration kring att plocka in naturen - gröna rum är hemmets lungor.

Nu känner jag att det är dags att vinterförvara de trötta pelargoniorna och låta lite grönt flytta in. Kvistarna är nog bara början...

Ha en fortsatt fin helg där ute i det gröna!

5 kommentarer:

  1. Ja det är inte dumt när man kan få det fint och samtidigt spara lite pengar. :) Jag gillar den gröna trenden!

    Och vilken trolig idé med tryckta kuddor. Bilden och färgskalan är underbart.

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med både dig och din man. Det är så vackert och det är sååå gratis.

    Min dotter fyllde ju år förra söndagen och fick då en jättefin bukett av farfar. Den har slokat helt nu...trist.

    SvaraRadera
  3. Snyggt och billigt är ju en bra kombo :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera