04 januari, 2011

EDBLAD & CO.

Jag upptäckte Edblad & co. för första gången på Singö där min mormor och morfar bodde under många år. Där har formgivarparet Hans och Cathrine Edblad sin ateljé och deras fina hus har även varit med i många inredningsmagasin. De formger både inredning och smycken och det var främst inredningen jag var intresserad av i början.


Deras Aluminium dog var ett av de första inköpen jag gjorde. 


Har även fått flera fina designprodukter genom åren så som deras aluminum stol Chair och det fina skohornet i gjuten aluminium.


Nästa inredningsköp från dem tror jag kommer bli det här fina smyckesskrinet i betong.


I år har jag även blivit frälst i deras snygga smycken som är väldigt prisvärda! De designas och produceras i stål vilket gör dem mycket slitstarka. I somras köpte jag den fina ringen Saturnus som ligger i mitten och den blänker lika fint fortfarande :).


Näst på smyckes-önskelistan finns läderarmbandet som ligger underst i bilden samt ringen i spalten här brevid.

Avslutar det här inlägget med lite fina interiörbilder från makarna Edblads ateljé-hus på vackra Singö med utsikt utöver Ålandshav.



Förstår att de kan vara kreativa i den här miljön!

Alla foton lånade från; edbladco.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar