29 januari, 2012

MAGASIN PÅ VÄGGEN.

Jag blev själv lite inspirerad av mitt tidigare Hänga på galge -inlägg. Direkt efter gjorde jag en enkel installation i sovrummet. En kemtvättsgalge samt ett magasin blev en fin-fin dekor på väggen.

Jag tog ett nummer av danska RUM, mycket för att accentfärgen passade så bra in i rummets grå-beiga färgskala. När jag sedan tröttnar på den, ja då byter jag bara ut till ett annat magasin med ny färgsättning!


Kemtvättsgalge + magasin = perfekt sätt att hänga nytt på väggen.


Igår såg jag även ett blogginlägg hos Maria Riazolli där just tidningen RUM hängde på en galge! Kanske det är så att hänga magasin på en galge är en ny "trend to be"? :)

11 kommentarer:

  1. Bäst man hakar på den trenden, då ;-)
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. och det är verkligen jätte fint. jag brukar hänga mina använda jeans på en sådan galge, innan de ska in i garderoben igen (man ska ju inte tvätta jeansen så ofta liksom).
    tycker de är så fina de där galgarna - kanske inte så bra på långsikt för kläder. men som sluss-station på väggen funker de.

    och du - ditt inlägg nedan. sååå fin din arbetshörna är och de fina ordspråken ska jag ta mig en titt på. ska börja använda mitt pinterest oxå.

    kram och mysig söndagskväll. u.

    SvaraRadera
  3. Trend to be - jag hakar på - snyggt!

    SvaraRadera
  4. Kul idé! Är också lite svag för galgar just nu :) Såg du dom supercoola gamla hopfällbara galgarna jag har på min Bloppis?

    Stentuffa tycker jag :)

    http://www.knaada.com/2012/01/nytt-pa-bloppis-2/

    SvaraRadera
  5. kul ide
    &
    du har en superfin blogg!
    fant deg via pinterest, du hadde pinned et bilde hos meg :)
    så kul!
    klem fra moa

    SvaraRadera
  6. Tidning på galge is the new black!

    SvaraRadera
  7. Jag hakar gärna på trenden..:)

    SvaraRadera
  8. Häftigt!
    Vilken insperierande blogg!
    Måste nog leta efter en sån galge :)
    Anna

    SvaraRadera